Nitelikli Elektronik Sertifika (NES)


5 Ocak 2004 tarih ve 5070 numaralı Elektronik İmza Kanunu elektronik imza konusunda temel yasal düzenlemedir. Bu kanun ile elektronik imzanın hukuki yapısı, elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarının faaliyetleri ve elektronik imzanın kullanımına ilişkin bağlayıcı temel hususlar düzenlenmektedir. Kanun, düzenleyici kurum olarak Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nu atamakta ve ikincil düzenleme yetkisini bu kuruma bırakmaktadır. Kanun yayımı tarihinden altı ay sonra (23 Temmuz 2004) yürürlüğe girmiş ve ikincil düzenlemeler için bir yıl süre (23 Ocak 2005) tanımıştır.

 

 

Elektronik sertifika başvurusu işlem adımları

  • Elektronik sertifika (elektronik imza) talebinde bulunulacak personele ait bilgilerin listesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından Tübitak Kamu Sertifikasyon Merkezine gönderilir.
  • Tübitak tarafından listede ismi bulunan kişilerin eposta adreslerine başvuru formuna ulaşabilmeleri için gerekli şifre gönderilir.
  • Tübitak ana sayfasından (http://www.kamusm.gov.tr/) adresinde yer alan İŞLEMLER-Başvuru İşlemi (Kurumu tarafından başvurusu olan kullanıcılar için ) menüsü kullanılarak gelen sayfada eposta adresinize gönderilmiş olan Başvuru Formu Erişim Parolası ve Tc kimlik numarası girilerek gelen form doldurulur.
  • Form doldurulduktan sonra onaylama işlemi gerçekleştirildiğinde cep telefonunuza bir SMS onay kodu gönderilir.
  • Onay kodu doğrulandıktan sonra Islak İmzalı Onay bölümü seçildiğinde form pdf belgesi olarak hazırlanacaktır.
  • Bu belgenin çıktısı alınır ve ıslak imza ile imzalanarak Kurum Yetkilisine teslim edilir.
  • İmzalı formlar kurum yetkilisi tarafından Tübitak Kamu Sertifikasyon Merkezine gönderilir.
  • Hazırlanan elektronik sertifikalar kişilerin isimlerine kargo ile teslim edilir.

Kurum Yetkilisi

Elektronik imza işlemleri için kurum yetkilisi bilgileri aşağıdadır.

Sadettin DOĞRU

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Tekniker 

Dahili : 7110